Fredagen den 8 april anordnar Humanistiska fakulteten en inspirations- och arbetsmarknadsdag för dig som läser humaniora. På förmiddagen arrangerar fakulteten seminarier och workshops i Södra Huset och på eftermiddagen tar institutionerna vid med mer ämnesspecifika program.

I samband med detta evenemang anordnar religionshistoriska avdelningen vid ERG seminariet "Livet som humanist och religionshistoriker på arbetsmarknaden", följt av en diskussion kring skälen att läsa religionshistoria och religionshistorikers karriärmöjligheter.

Religionshistorias program på Humanistdagen den 8 april

Sal F363 i Södra huset, hus F, plan

kl 13-14
Seminarium: "Livet som humanist och religionshistoriker på arbetsmarknaden"
Är du osäker på vad du ska göra efter dina studier? Gör som Religionsvetarna och starta eget! Jonathan Malm berättar om hur man som religionsvetare kan etablera sig på arbetsmarknaden.

kl 14–15
Studenter och lärare diskuterar religionshistorikers karriärmöjligheter, varför de valt att studera religionshistoria och hur man kan använda sina kunskaper på arbetsmarknaden.