Kurserna vänder sig i första hand till studenter och verksamma pedagoger som arbetar med barn. Lektionerna är förlagda till tio torsdagskvällar kl. 17.30-20.00 i ”Stallet” vid Frescati backe, Svante Arrhenius väg 19F.

Du lär dig grundläggande spel på gitarr eller piano för att kunna ackompanjera olika sånger. Du får lära dig de vanligaste ackorden och enkla kompmodeller. För att du ska kunna tillgodogöra dig kursinnehållet krävs kontinuerligt övande mellan kurstillfällena.

Kurserna heter ”Musikdidaktik. Gitarr – en resurs i pedagogiskt arbete med barn: I” respektive ”Musikdidaktik. Piano – en resurs i pedagogiskt arbete med barn: I”.

Ytterligare upplysningar kan du få genom att skicka mail till martin.wikmark@hsd.su.se eller till maria.pemsel@hsd.su.se

Välkommen med din anmälan!