Inger Eriksson, prefekt vid HSD

Inger Eriksson föredrag på Nobel Teacher Summit handlar om hur lärarna måste vara en aktiv del av forskning och vetenskap och därmed få bättre förutsättningar för att förmedla dessa kunskaper till eleverna.

Inger är intervjuad av tidningen Curie där hon berättar om hennes föredrag på Nobel Teacher Summit. Läs intervjun här: Nobelpristagare ska inspirera lärare

Under konferensen medverkar bland annat Nobelpristagarna Bernard Feringa (kemipriset 2016), Shirin Ebadi (fredspriset 2003) och Herta Müller (litteraturpriset 2009). Se alla keynote speakers på Nobel Teacher Summit.

Nobel Teacher Summit är en ny internationell konferens som hyllar och stärker läraryrket i alla dess former. I en tid då kunskap och vetenskap ifrågasätts är lärarnas roll viktigare än någonsin. Nobel Teacher Summit är ett årligen återkommande tillfälle aktuella utmaningar inom utbildning och skola diskuteras.