Utlysning Folkskoleseminariets minnesfond

Stipendiet kan sökas både av enskilda studenter på lärarutbildningen och av studentkår/studentförening vid Stockholms universitet.

Ändamålet med stipendiet är:
”Belöning eller uppmuntran åt lärarkandidat som visat god kamratanda eller berömvärt flit
Belöning till lärarkandidat som ägnat arbete åt teater, musik eller annan
kulturell verksamhet vid lärarhögskolan eller åt gymnastik eller idrott
Studiebesök, fritidsverksamhet, kulturell verksamhet, idrottstävling eller annat för lärarkandidaterna gemensamt ändamål
Förvärv av material eller andra saker”

Stipendiet delas ut på två sätt:
•    Hälften av det disponibla beloppet går till stipendier till enskilda studenter inom lärarutbildningen, utifrån stiftelsens ändamål, som avser att fortsätta sina studier under kommande läsår.
•    Hälften av det disponibla beloppet går till stipendier till för lärarstudenter gemensamma ändamål – kan sökas av studentkår eller studentförening vid Stockholms universitet.

Stipendieperioden är 1 september 2020 - 31 augusti 2021.

Totalt finns 270 000 kr att fördela.

Anvisningar för ansökan till minnesfonden

Du ansöker via webbformulär på www.su.se/stipendier
Sista ansökningsdag 15 april 2020.