På tredje plats kommer vår tidigare kollega och prof. i Latinamerikastudier, Fredrik Uggla. Viktigt att påpeka är att bland de ämnen som är mest förekommande där SU företrädare medverkar i media, är Latinamerika på fjärde plats bland det topp 10 mest nämnda ämnesområden.

I senaste nummer av Universitetsnytt med temat "Att nå ut med forskning" pratar Andrés Rivarola Puntigliano bl.a. om vikten av att man som universitetetsforskare bidrar till samhällsdebatten.

Klipp ur Universitetsnytt Feb 2020 nr 1

"Forskare och universitet har högt förtroende hos befolkningen vilket är viktigt för att upprätthålla och argumentera för forskningsfinansiering. Att aktivt delta i samhällsdebatten bidrar till att synliggöra vikten av universitetsforskning."

Läs hela artikeln "Forskare syns oftast som experter i medier" Universitetsnytt »