Kim Skjoldager-Nielsen och Daria Skjoldager-Nielsen
Kim Skjoldager-Nielsen och Daria Skjoldager-Nielsen.

Texten handlar om problem med att ge ledarskap vidare och fortsätta en tradition i gruppteatrar som Odin Teatret. Titeln är The (Ir)replaceable Master Director – Considering the Case of the Odin Teatret.

Artikeln finns att läsa genom open access på tidskriftens webbplats

Om författarna

Daria Skjoldager-Nielsen är doktorand i teatervetenskap vid Institutionen för kultur och estetik. Hon skriver på sin avhandling med arbetstiteln Strategies for Audience Development in Swedish Public Theatres. Mer om hennes forskning.

Kim Skjoldager-Nielsen disputerade vid Stockholms universitet 2018 med avhandlingen Over the Threshold, Into the World: Experiences of Transcendence in the Context of Staged Events. Mer om hans forskning.

Mer läsning

15/6, 2020: Daria Skjoldager-Nielsen och Kim Skjoldager-Nielsen om eko- och klimatkrisen i ny text