Institutionen för kultur och estetik sett från ovan
Institutionen för kultur och estetik ligger i Manne Siegbahnhusen på Campus Frescati. Foto: Sören Andersson / Stockholms universitet

Vägbeskrivning från tunnelbanestationen Universitetet

Gå rakt fram uppför trappan till piazzan. Ta direkt till vänster och följ gångvägen mellan cykelparkeringarna utmed busstorget, ungefär 60 meter. Institutionen ligger i tegelbyggnaderna till höger. Du kommer då till entrén till curating art, idéhistoria, konstvetenskap, kulturarvsstudier, litteraturvetenskap, och teatervetenskap på Frescativägen 24E. Musikvetenskap finns på Frescativägen 22B, runt hörnet.

Kommunikationer

Bussar

Buss 50 från Fridhemsplan/Centralen/Odenplan/Universitetet/Stora Lappkärrsberget (hållplats Universitetet).
Buss 540 Tensta – Universitetet (hållplats Universitetet).

Tunnelbana

Station Universitetet.
Röda linjen (14) från Fruängen/T-centralen mot Mörby centrum.
Röda linjen (14) från Mörby centrum mot Fruängen.

Bil

Söderifrån: Roslagsvägen/ E18. Sväng in på Fiskartorpsvägen vid Statoil-macken. Parkering finns nedanför Södra huset. Parkeringen är avgiftsbelagd.

Från Arlanda flygplats

Arlanda Express (20 minuter) till Stockholms Central
Flygbussarna (35-40 minuter) till Cityterminalen
Därefter tunnelbana Röda linjen (14) mot Mörby Centrum, hållplats Universitetet.